woensdag 21 oktober 2009

Bericht 3.
Wat gaan we daar doen en hoe komen we aan geld

Als je zo'n grote stap gaat maken moet je je natuurlijk eerst afvragen: Wat zal mijn inkomen zijn en wat ga ik daar doen. Want er zal brood op de plank moeten komen en vakantievieren is ook al snel vervelend.

Wat mijn inkomen betreft: Ik heb mijn alimentatie en in 2011 krijg ik AOW met een pensioentje.
Alinda heeft nu een Wajong-uitkering. Deze kan behouden blijven in een paar gevallen. Nl. als haar verzorger emigreert en als het therapeutisch nodig is. Dat lijkt ons het geval bij Alinda. Dat moet ik dus als eerste zeker stellen.

Wat wij daar willen doen?
Net als hier willen we een Bed & Breakfast beginnen. Daarom willen we minimaal 4 slaapkamers in het nieuwe huis hebben. Als het kan willen we op ons terrein enkele kampeerhutten plaatsen. En omdat we een behoorlijk terrein bij ons huis willen hebben is het ook mogelijk om met eigen kampeermiddelen te komen. Dat wordt dan geen officiƫle camping (zoals we het nu bekijken), maar voor familie en vrienden alleen.
Verder denken we onze eigen groenten te gaan verbouwen. En natuurlijk moet het terrein onderhouden worden.
Ik weet nog niet precies hoe ik het ga invullen, maar ik wil eigenlijk wel gaan schrijven. Na al die jaren studie en lesgeven over het Jodendom, denk ik erover om de afdeling van de week van de Tora (Sidra) uit te leggen.
Maar voorlopig hebben we de handen vol aan het inrichten van ons plekje; de rest komt later. (of in de lange winters)
Bovendien houden we ook veel van lezen en knutselen, waar we hier veel te weinig tijd voor hebben.
21-10-'09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten